2019-06-13 05:44Press release

Kronfågel blir Gothia Cup-partner – inspirerar unga att äta mer hållbart

Kronfågel går in som stolt samarbetspartner till Gothia Cup. Med initiativet ”God match” är målsättningen att skapa spännande möten mellan spelare från olika bakgrunder och inspirera deltagarna till en mer hälsosam och hållbar livsstil.

– Vi är väldigt stolta över att gå in som partner till världens främsta fotbollsturnering för unga. Hälsa, matinnovation och hållbarhet ligger oss varmt om hjärtat och Gothia Cup känns därför som den perfekta platsen att få dela med oss av vårt budskap,säger Susanne Zabrodsky, marknadschef på Kronfågel.

Initiativet ”God match” är framtaget med ambitionen att öka interagerandet mellan lag under fotbollscuper. Att uppmana till god stämning och nya möten över laggränserna och låta ledord som inkludering och kamratskap gå före matchresultat. Genom detta vill Kronfågel även inspirera unga till en mer hälsosam och hållbar livsstil. 

– Kronfågels engagemang i Gothia Cup ger oss nya mötesplatser under turneringen, där våra deltagare får chans att lära sig mer av varandra om kost och livsstil i andra kulturer men också en möjlighet att sitta ner och diskutera hur vi tillsammans kan skapa en hållbar framtid, säger Thomas Anderson, försäljningschef Gothia Cup.

Ett antal aktiviteter kommer att ske på plats i Göteborg både i form av ett socialt matbord, en foodtruck med god och hälsosam kyckling i olika smakkombinationer, samt kompisbindlar som delas ut av lagen till matchens godaste motståndare.

– Den unga generationens spelare är vår framtid. Om vi kan bidra och inspirera till goda samtal över laggränserna och dessutom förändra synen på god, hälsosam och hållbar mat har vi kommit en bra bit på vägen, säger Susanne Zabrodsky, marknadschef på Kronfågel.

 

För mer information:

Sandra Engstrand, Content & Communication Specialist, 073-0872078, sandra.engstrand@kronfagel.se


About Gothia Cup

Gothia Cup is the world's largest and most international youth football tournament, organised in Gothenburg, Sweden annualy since 1975. Every year about 35 000 participants, representing more than 1700 teams from about 80 countries, meet and share the joy of football during a week. SKF is main partner to Gothia Cup since 2007.

Contacts

Thomas Anderson
Director of Sales
Thomas Anderson
Malin Jonson
Head of Communication & Public Relations
Malin Jonson