2019-02-11 07:35Press release

NeH utvecklar Gothia Cups merchandise med ny kollektion

NeH blir Officiell Partner till Gothia Cup och kommer att ansvara för att utveckla merchandisekonceptet och den upplevelse som Gothia Cup bjuder på under de kommande fem åren.

NeH kommer att ta ett helhetsansvar för Gothia Cups produktprofilering och merchandise. Det gemensamma målet med samarbetet är att skapa fler minnen från Gothia Cup genom en modern kollektion av profilprodukter och kringtjänster som ökar mervärdet, till exempel möjligheten för lag att köpa Gothia Cup-märkta produkter med sina egna klubbmärken.

NeH och Gothia Cup ska också tillsammans utveckla upplevelsen och miljön kring butikerna, både fysiskt och online.

– Gothia Cup är ett fantastiskt evenemang där unga människor får träffas och genom fotboll bygga broar över hela världen. Vi ser mycket fram emot att bidra till den upplevelsen de kommande åren och är mycket stolta över att Gothia Cup valde oss som leverantör, säger Peter Holm, VD på NeH.

– Vi är mycket glada att presentera NeH som ny Officiell Partner till turneringen. Vi ser fram emot ett långt och utvecklande samarbete, där vi tillsammans lyfter vår ​produktprofilering och merchandise​ till en helt ny nivå, säger Thomas Anderson, försäljningschef och affärsutvecklingsansvarig för Gothia Cup.

NeH är en av Nordens ledande leverantörer av profilprodukter och varumärkesupplevelser som hjälper sina kunder att öka sin försäljning och stärka sina varumärken. Med kundernas behov i fokus kombinerar NeH sin kunskap inom profilprodukter och evenemang med ett starkt engagemang och intresse för att ständigt utveckla nya kreativa och kostnadseffektiva produkter och tjänster.

NeH etablerades 1964 och har i dag verksamhet i Sverige, Danmark, och Norge, ca 60 anställda och en omsättning på ca 200 miljoner SEK.

För mer information, vänligen kontakta:

Försäljningschef, BK Häcken, telefon: 070-419 28 44
E-post: ​thomas.anderson@bkhacken.se

Peter Holm
VD, NeH, telefon: 070-211 99 95
E-post: peter.holm@neh.com

About Gothia Cup

Gothia Cup is the world's largest and most international youth football tournament, organized in Gothenburg, Sweden annualy since 1975. Every year about 35 000 participants, representing more than 1700 teams from about 80 countries meet and share the joy of football during a week. SKF is main partner to Gothia Cup since 2007.

Director of Sales
Malin Fahlén